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AuthorTopic: Wuensche und Ideen Thread Keine Items  (Read 141740 times)

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Offline webwalker

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #510 on: August 31, 2005, 03:51:48 pm »
@olfmo & @Crusader: Since Iron Maiden is so dangrous to a Paladin who has no equivalent to Berserk, a Lightning Immune Oblivion Knight or Steel Lord is "problematical" to a Pally. Likewise any Lightning Immune critters where OK/SL's exist).  FoH should (IMHO) do 1/4 current damage, split evenly between Physical, Fire, Cold & Lightning (this *is* The Heavens expressing dissatisfaction with the target after all...) 

The magic damage of FoH should, like Blessed Hammer, have full effect on Magic Immune Untoten.

eyeliner

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #511 on: August 31, 2005, 04:13:39 pm »
@ olfmo:

nicht mal mit high-equip schafft man den lf-dam, den eine ama hat.

also ist das balancing erfolgreich gewesen, denn der spezialist, bleibt spezialist ;)



                                                         MfG eye

Offline Crusader

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #512 on: September 01, 2005, 12:02:32 am »
die Idee von webwalker halte ich für gar nicht so übel..
dass FoH nie ein Massenkiller war, ist mir bewusst, das gilt allerdings auch für psyasseln oder tk sorcs (auch wenn letztere ja wieder schwächer sind).
FoH hat in CE m.E. bis zur letzten version keine wirkliche Beachtung gehabt - mir ging es nicht darum, den schaden des blitzes selbst auszuweiten, das würde den skill m.E. verfremden, sondern lediglich den magieschaden, der bis jetzt nur auf untote wirkt, auf alle gegner auszuweiten (sollte sich das als zu stark erweisen, kann man den magieschaden ja wieder ein stück zurücknehmen).

Zum Punkte BU-Sorc will ich euch gerne glauben, auch wenn ich den Eindruck habe, dass sorcs durch die Fremdskills und ihre Meisterschaften einfach sehr große vorteile haben, sprich ench, blitzaura und ww oder multiarrow, da ich weder barb noch sorc spieler bin, kann ich da aber selbst natürlich keine detailierten Vergleiche anstellen...

Offline ChaosEmpire

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #513 on: September 01, 2005, 12:33:16 am »
wie schon mal geschrieben..der magieschaden sollte eigentlich auch auf demonen wirken..tuter aber nicht..vermutlich hardcoded..trotz tabelle


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Offline Striper

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #514 on: September 01, 2005, 10:59:56 am »
Hast Du schon mal versucht, aus dem Magieschaden einen anderen Schaden (z.B. Eis o.ä.) zu machen? Wäre nur für Testzwecke, ob das wirklich festgetackert ist ;).
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Tepesh

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #515 on: September 01, 2005, 12:21:52 pm »
ich würd mir wünschen das die endbosse der akte stärker werden, denn ich denke baal bzw diablo usw sind ja die großen übel und deshalb auch ziemlich stark, wenn ich aba schon in norm diablo nur für n paar sec sehe dann denk ich mir warum sin n paar maws viel stärker und härter als DAS BÖSE überhaupt.

wie verstärken? durch bessere resis, mehr dam, mehr life öfter zufallsimmunitäten bei aktbossen (wenn das möglich is)

mfg Tepesh

Offline Azrol

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #516 on: September 01, 2005, 12:41:57 pm »
ich wär aber auch dafür die maws abzuschwächen,oder ihnen eine andre attacke zu geben...oder alternativ die ama animationen auszumachen*g*

Offline Crusader

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #517 on: September 01, 2005, 02:26:14 pm »
Die Aktbosse zu verstärken wäre eine Feeling-Fördernde Maßnahme...aber mehr zufallsimmunitäten?? Stell dir vor, da kommt ne kleine sorc, die hat grad ihren Feuerball aufgebauscht und dann steht da "Feuerimmun" - Auf norm sollte man besonders mit Immunitäten vielleicht noch ein bisschen vorsichtiger sein..wenn man mal 5 gegner nicht töten kann, lässt man die hinter sich und gut. Bei Diablo ist die Lage anders.
Aber vielleicht könnte man Aktbosse z.B. immun gege static oder cb machen!?^^

Tepesh

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #518 on: September 01, 2005, 03:52:14 pm »
ich hab mir gedacht, das das mit immune gegen static und cb unmöglich is und deswegen gesagt mehr zufallsimmunitäten, (weil soll ja mehr party spielen sein) wenn mehr und größere party --> mehr zufallsimmunitäten nicht so heftig

@ thema maws: ich find die gut so, vllt ham se im sinner chaos zu viel life aba is halt chaos und der dam von denen is auch ok, wir wollens ja nit zu einfach sondern schön hart  :s513:

@crusader: wenn dia fi(=fire immune)  is dann gehste in die stadt und wieder zurück dann hatt er entweder ne neue oda keine mehr...
und wenn man allein is und 5 gegner fi sin und amn is ne fire soso dann hat man sehr schlechte karten, da muss man am besten n stab wie lazarus spitze mitholen im 2ten slot und man macht cl oda anderen blitz (grad namen vergessen), man kann die nit so einfach da lassen, das führt oft zum tode weil man sowieso wenig ausdauer hat als soso (is auch gut so)

vllt ne synergie zum schadensteigern des fanatismus hinzufügen (zb: macht)
und wenn man als soso ne frostrüsse hat und getrofen wird dann kommt da ja n eisblitz, llt das auch als syn hinzufügen (dam für frostrüsse)

wie wärs mit neuen angriffen für aktbosse? anda is ziemlich lahm mit giftnova und angreifen, vllt mal was neues...

mfg Tepesh

Offline webwalker

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #519 on: September 01, 2005, 04:49:48 pm »
ich würd mir wünschen das die endbosse der akte stärker werden, denn ich denke baal bzw diablo usw sind ja die großen übel und deshalb auch ziemlich stark, wenn ich aba schon in norm diablo nur für n paar sec sehe dann denk ich mir warum sin n paar maws viel stärker und härter als DAS BÖSE überhaupt.

wie verstärken? durch bessere resis, mehr dam, mehr life öfter zufallsimmunitäten bei aktbossen (wenn das möglich is)

This guy wants Diablo to barf like a Lava Maw, attack like The Butcher, and spew Bone Spirits like King Leo...
...and appear with a crowd of Might/Freeze/Fanaticism-enhanced exploding Undead Stygian Dammits...

...interesting thought...  ...the more I like it the more I think I need my 'meds' adjusted.

In short, the Act Bosses are plenty of entertainment as they are.


Having The Butcher appear when one false seal opens, and Leo And Company appear when the other false seal opens would be "interesting" too.
« Last Edit: September 01, 2005, 04:55:12 pm by webwalker »

Offline ZenPdH

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #520 on: September 02, 2005, 01:27:09 pm »
I don't think it's very "interesting".

1. For most chars which play norm, the butcher is more or less 'unbeatable'.
2. There is no need to kill the spawning enemy/enemies at the 'false' seals. (tp -> open seal -> use tp)

Quote
This guy wants Diablo to barf like a Lava Maw, attack like The Butcher, and spew Bone Spirits like King Leo...
I don't think he wanted more/other attacks, he wanted higher res, more dmg (imho with his original attacks) and random imunities. (The imunities would be a prob for sp i think and not all like to go to town, everytime an act boss is imune...)
It's just one of those days
Where you don't wanna wake up
Everything is f****d, everybody sucks.
You don't really know why
But you wanna justify rippin' someone's head off
No human contact
And if you interact your life is on contract
Your best bet is to stay away mo****f****r!
It's just one of those days!

Tepesh

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #521 on: September 02, 2005, 05:42:57 pm »
that's right zen, that's what i wanted to say or what i have said.
@webwalker: i want better ress and more dam for the act bosses because they should be hardest monsters to get beaten, because they are the big (?) evil ones. and like crusader already said, it would make more feeling...

the idea that there are also other monster spawning at the not-yet-used-seals is a very good idea, but the butcher and leo would be to strong, it should be (like the other seals) some monsters from this act (maybe souls and the breeding ones (dont know the english name))

sry for my bad english
greetings Tepesh

Offline Fenris

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #522 on: September 02, 2005, 08:09:08 pm »
i'm sure that everybody remembers his first time of killing diablo
the ones who didn't read a guide or heard from a friend how to skills their chars had much trouble too kill diablo
sometimes up to 30 mins and also if there chars had been skilled very good it wasn't easy too kill diablo(or duriel, the other ones are very weak even the first tiem you try to kill them) cause of bad stuff

so i don't think it's good to make them better in nightmare, but in hell and chaos i would think about making them better

1. leech not working good (maybe no leech, casters also kill them with no leech)
2.more life
3. cnfb(and also no slow working)
4.highest all resi(also phys and magig)
5. best %chance to block
6. more def(ok casters would'n have ab problem with this)
7.much more dmg(maybe some new skills like ad or lr and an aura(except duriel whoo has already one)
8. more life replenish
9.maybe spwaning some monsters
10. if possible no cb, pmh, curses working
by chio:
Quote
Die Maßeinheit für spammen=1Fenris

Offline SilverDragon

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #523 on: September 05, 2005, 04:13:04 am »
and another idea ^^ maybe its possible to make is so that chars can only use tps if they were once time in the area .... i think thats another good way to stop rushing because you can see it in a5 wenn you safed the barbs you can use the tp for kristall wp and then for 'weg der urahnen' ^^ and also close the the door for 'kerker des hasses' if someone have the q already .. when you must search for the fail or use a duri doll ;)

and the idea with make the akt bosses stronger i had too :)

and i think its good when the pala have a skill to kill monster groups because eifer which attacks only 5 monsters isnt very efektive if you look at the 100 wiches wich you meet in a5 wst or dungeon :)

and the most importent idea :) .... make the ss und über rings rare because its a too good support for high lvl chars because all 'normal' gamers who dont go into dungeon cause they arent strong enough always have to bye it and with the ods/farns the power players get for them its to easy to make a really heavy char if you go often in dungeons

and put off some syns from hurrikan/armagedon because it isnt possible to skill one of them out then werwolf oder werbear and one or 2 minions which have also syns -.-


i think thats all for now ;)

Chris-RdL

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Re: Wuensche und Ideen Thread Keine Items
« Reply #524 on: September 05, 2005, 05:31:21 am »
i got a request for the next patch , i know that i requestet it before and  chaos gave me an answer to it but it has to be possible . 

Party exp in higher lvls is  bad as it is now. i have to tell my friends that they have to exp elsewhere cause i got nearly no exp if they are near me  , thats totally  partyplay killing.If  someone is 1 lvl below my lvl and  hes expin  with me on the same map  i get  nearly nothin and he exps good. as its now   its no wonder that so many games exist with 1 or 2 players inside ... cause  party doesnt make really  fun  or sense.

Chris

 

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