Chaos Empire D2 + LOD Mod

Computer-Games => German Support => Topic started by: Darkkatgirl on April 19, 2006, 07:23:44 pm

Title: SP 2 Feedback
Post by: Darkkatgirl on April 19, 2006, 07:23:44 pm
Is it just me or does the move speed in SP2 still seem slow?

Im just saying this because I reinstalled 7.66 base and then went to sp2 and the speed seems to still be lowered....

(updated)

Just confirmed it with several ppl online... movement has not been reverted to base 766 speed, just made a lil faster than sp1....
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 19, 2006, 10:24:59 pm
so mal was wegen der lvl

in lets rock ist das tamohochland im lvl zu hoch, das springt um ein paar level nach oben man bekommt keine xp mehr 56 hat es da und dann im äußeren kloster ist alles wieder normal und auf 52.


frage wegen dem runspeed. ist das der alte wert? kommt mir immer noch langsamer vor, ist aber ok. über fl hab ich gehört das der skill immer noch auf sp1 niveau ist gewollt?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 19, 2006, 10:30:54 pm
also mir kommt es so vor das der run speed wieder etwas schneller ist ( sp2 ) als heute mittag ( sp1 )

jeweils mit einem normalen unausgerüstetem neuem char getestet im SP
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 19, 2006, 10:37:12 pm
was für ein skill?

und das einigen der speed niedriger vorkommt ist ja kein wunder..da BoS, Frenzy ... reduziert wurden, da sie unspielbar schnell wurden
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 19, 2006, 10:52:14 pm
ich meine den skill bos der assa. allerdings nutze ich den ned und denke trotzdem es ist etwas langsamer aber auf jeden fall besser als heute mittag (sp1)

aber mit unspielbar schnell das solltest du jedem selbst überlassen. ich hatte immer alles an teilweise fast 300% fr charms im inv und alles und glaub mir das war wirklich schnell. aber nach paar sekunden hab ich mich und die anderen leute auch dran gewohnt und es ist normal. wem es zu schnell wäre der kann ja charms und bos weglassen und e voila es passt.

aber nur weils dir zu schnell war behaupten unspielbar halte ich für voreilig.

achja und was ricky dir grad im channel versucht zu erklären. 600sek ench is ja nett auf lvl 100 sind 10min aber was is beim hochleveln? alle 3 sek neu casten? kann auch ned der sinn sein oder?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 19, 2006, 11:10:35 pm
rein zur info

die beschwerdne ueber unspielbare frenzy babas kommen von euch..ich hab keinen...auf dme server

und da bos genauso ueberdimensional skalierte wurde dies nun nach 2jahren auch mal gefixed

und was ist an ench verkehrt? es ist nun dem von bc, bo und shout sehr aehnlich...und ich hab noch neimanden gehoert der sich ueber die dauer von bo beschwete..und parallel alles gleichzeitig zu casten...scheinbar zuviel verlangt...

pech..bleibt so
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 19, 2006, 11:17:57 pm
dass es so bleibt is mir auch klar, nur die dauer vom bo ist ohne viele skills sehr mickrig. mal als beispiel ich renn mit meinem lvl 52 nec durch alp bo hab ich durch ne gemulte puppenkiste. dauer von bo 38 sek. glaubst du im ernst dass ich das ancaste? da spiel ich eben ohne.

so meine ich das. ne soso die mit lvl 24 anfängt ench zu skillen hat seither immer die ganze party inkl mercs geencht das kann sie nun lassen weil alle 60 sek oder so da kommt man ja nicht mehr vorwärts. aber bitte.

wenn das von frenzy so war dann ok wusste ich nicht. aber über bos hat sich glaube noch keiner beschwert oder? außer silver eben...^^
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SilverDragon on April 19, 2006, 11:31:06 pm
du verstehst einfach den sinn des spiels nich markus .... der nich darin besteht mit nem overpowerten char in 20 mins nen dg runterzulaufen oder ewig viele runs zu machen um ladder führender zu werden .... solche änderungen wie kein über drop mehr oder langsamere chars sollen denk ich genau von der richtung weglenken aber ihr seht das einfach nich ...

€: nur auf sc bezogen ...
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 19, 2006, 11:38:48 pm
das mit bo immer nachcasten ist nicht schlimm
sicher dauert das nach casten vom enchent schwieriger
aber dann muß das nach casten eben auf das wichtigeste begrenzt werden
es ist auch richtig das enchent am anfang sehr hilfreich ist aber es ist nunmal so das kleine char nicht lange gut das können
ein lvl 24 baba muß auch alle x sec bo nach casten
und da beschwert sich auch keiner ;)
ist halt so :)

also kopf hoch weiter testen und in 3 tagen kennen wir es schon nicht mehr anders und leben damit :)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 20, 2006, 12:43:05 am
naja ich spiele das game so, wie es glaube auch von blizz geplant war, aber seis drum. streiten wir nicht über etwas was in 6 wochen laut offiziellem statement eh geschichte ist.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Fingerpicker on April 20, 2006, 07:02:43 am
Quote
u verstehst einfach den sinn des spiels nich markus .... der nich darin besteht mit nem overpowerten char in 20 mins nen dg runterzulaufen oder ewig viele runs zu machen um ladder führender zu werden .... solche änderungen wie kein über drop mehr oder langsamere chars sollen denk ich genau von der richtung weglenken aber ihr seht das einfach nich ...

€: nur auf sc bezogen ...

Die Ergänzung "auf sc bezogen" ist wichtig.
Spiel mal in einem normalen Zeitrahmen= Tagsüber Arbeiten, abends falls keine anderweitigen verpflichtungen warten 1-2 Stunden zocken, das aber nicht täglich.
Das dann in Hc, weil langsamer, bei RIP -verlust der tollen sachen aus invent und Stash-, langsamerer Killspeed weil man chars in HC anders bauen muss.
Frag mal normalspieler wie Webwalker wieviele Chars der in CGS hatte in den letzten laddern.
Vergleich mal die anzahl der sc shops mit hc shops (ok das ist eher eine grundlegende sache)
Nach wie vor bin ich für HC als Hauptspielvariante auf ccc und vor allem eine stärkere orientierung an denen die "normal" spielen und nicht an einer Handvoll Spielern die xx Stunden am Tag zocken können.
Die Ladder ist mir sowas von schnuppe, und ich habe kein Problem damit wenn jemand in 20 Minuten CGS dungeon macht  (hab ich in keiner Version geschafft)

@english speakers, ill translate this later, gotta work now...
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 20, 2006, 10:12:28 am
dazu muss man ja sagen, dass gerade silverdragon nur noch im dg rumrennt und items holt, der erste oder zweite sofort nach reset war der wieder nen shop hatte und schon in sc mehrmals täglich fragt, ob ihm wer die leiche bergen kann....

da frag ich mich immer, wenn jemand so für änderungen steht warum lebt er sie dann nicht mal vor...?

aber ich habs dir ja ingame schon gesagt, poste ruhig deinen vorschlag dass jeder char der cgs gepackt hat, nach nonladder konvertiert wird. hab ich keinen schmerz damit... nur eine anmerkungung dazu: sinnlos!
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SilverDragon on April 20, 2006, 03:20:44 pm
@ t1001 ich hatte diese ladder 2 ziele ...... 1 ziel kann ich aus technischen gründen nich erreichen beim 2ten hab ich keine lust mehr

zu den rips kann ich nur sagen .... es hatte seinen grund weshalb ich darum gebeten hab das auren auch auf den linken taste gehn denn das spielen mit bu auf links hat mir jeden tag min 3 rips + x rips wegen leiche selbst holen eingebracht .... auser das ich ab lvl 94 1/2 keinen einizgen dg mehr gemacht hab kamen die rips im wst z.b. lvl 1 hexen .. da ich mit bu auf links die erst sehn muss zum anklicken und mein pc auf 2-4 fps bei denen zurückfällt sodass ich mich im 'matrix' mode bewege gibt es keine möglichkeit wegzurennen da die jexengeschosse auch gleichzeitig lähmen .... anderes noch schweres sind die ww-fuchtler mit einer fana/konz aura oder auch beides wenn ich ad verzaubert bin 2 schläge=tod.. btw die sorc is geschichte

hab nen neuen nec gemacht der sicher als erster char es geschafft hat bloodmoor + kalte ebene + friedhof lvl 11 zu kommen und is nach 1,5 stunden im dunkelwald
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: sathraloth on April 20, 2006, 03:27:59 pm
also ich finde es mit sorc echt ein bisschen hart... ich hab 40fr und ich renne wie mit ner shadowtrick und 0fr.
dann is die stamina auch noch so schnell leer, sodass man eine halbe ewigkeit braucht um überhaupt mal zum ziel zu kommen. das mit dem nachcasten kann ich nich so bestätigen, werde aber mal bei meiner nl sorc nachsehen
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 20, 2006, 03:49:24 pm
hilf mir mal silver, wie als erster nec? meist du die anderen haben noch ned lvl 11 dort oder was versteh ich da nicht?

und was meinst du mi technischen gründen? pc zu alt? tja und unter keine lust mehr denke ich das betrifft die ladder, die du ja abschaffen willst :P
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Phoenix on April 20, 2006, 04:01:58 pm
da ich mit bu auf links die erst sehn muss zum anklicken und mein pc auf 2-4 fps bei denen zurückfällt
Wenn du SHIFT drückst kannst du die BU-Speere genauso werfen wie mit rechts.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: webwalker on April 20, 2006, 05:36:04 pm
Quote
Is it just me or does the move speed in SP2 still seem slow?
Yes, the move base seems a bit slower in 7.66SP2 than in 7.65 & earlier.  It may just be my perception.

How big a problem the lower move base is depends largely on play style.
There has been, on Blizzard and CE, a tendency to use a Blitzkrieg/Banzai playing style.  This style does depend on a high move base so that mobs can be charged and taken down in sections.

A playing style of luring the enemy from room to corridor and killing them piece-meal, while slower, works with a slower move base.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: zakk69 on April 20, 2006, 05:57:39 pm
hi....

1. sp1 hab ich nicht getestet weil tagsüberarbeiten bin,,,gestern abend dan nur sp2

   gespielt und das war ganz ok bios auf ein paar ruckler...könnt ja aber auch sein das das

   war weil noch nicht alle sp2 draufhatten.

2. zum frenzy...ich hab noch nie geasagt das er zu schnell is mann muss halt sein ziel anders

   angehn.....und jetzt scheint das ja besser zu gehn.

3. wegen der bo dauer.......wem sein bo nicht lang genug is der soll sich halt nen barb suchen

   der ihm nen höheren bo gibt......is eh ein barbskill

fazit.....scheint so das alles prima läuft und ihn ein paar tagen wenn sich jeder dran gewöhnt

   hat keiner mehr davon spricht.

 mfg
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: webwalker on April 21, 2006, 05:16:40 am
In response to observations from DarkKatGirl, I built a new character: skellimancer.

1: SP2 move base is still slower than 7.65
2: I get Unhandled Exceptions every 5 minutes (within a few seconds).
3: Skelliemancers are a BLAST!
4: I wish the color could be different for my skellies than for the skellies of other necros and "enemy" skeletons.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: deegulp on April 21, 2006, 06:33:52 am
das einzige was mich an sp2 stört is der noch immer gedrosselte runspeet.den erfolg dieser änderung kann man sich in der hc ladder bei den amas anschaun.liegt natürlich nicht nur an der geschwindigkeit ,aber im zusammenspiel mit den vorherigen änderungen is es was zu hart
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 21, 2006, 12:15:05 pm
leider ist mir erst jetzt was eingefallen zum thema "really needed changes" evtl kann man das ja mal machen.

und zwar dachte ich an eine erhöhung der sockel auf necro schilden von 2 auf 3. grund ist dass zwei socken den einsatz von sets und uniques erschweren weil max 2 ber/um runen rein gehen. in ein lachdonnas oder sowas gehen aber 4. der necro kopf hat sicherlich mehr dam als ein lachdonnas, was aber durch eine absolut miese block chance ausgeglichen wird imho.

deswegen block und co alles so belassen aber die sockelzahl auf 3 für ein bisschen mehr flexibilität.

think about it
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: sunglass on April 21, 2006, 01:21:51 pm
könnte man die anzahl der wuttreffer wieder auf 5 runtersetzen?
10 angriffe haben keinen geschwindigkeitsvorteil, es dauert aber länger bis man sich wieder bewegen kann
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 21, 2006, 05:00:02 pm
ich habe mal drüber nachgedacht wie man das mit dem run speed umsetzen könnte

meine idee

der normale gehen speed auf sagen wir 75 % runspeed anheben
so ist man zwar im gehen schneller als vorher aber immer noch langsamer

und jetzt zum rennen

wenn man rennen will MUß man ausdauertränke trinken oder shrine benutzen
dann wird man aber gleich 3 mal so schnell wie vorher
aber es darf halt nur dann gehen wenn man dies getan hat

so hat man 2 effekte

1. der char ist nicht mehr immer so schnell aber in gewissen situationen trinkt man einen ausdauer trank und kann dann für die zeit rennen wie ein blitz zur fluch oder für sonnst was
die restliche zeit kann man halt nur GEHEN

2. die ausdauer tränke bekommen wieder sinn

als ausgleich das man nur noch ab und an rennen kann könnte man ja dann die ausdauertränke in den gürtel legen so kann man 1 - 4 flaschen mitnehmen
selbst in hc sollte das auf jedenfall reichen um in notsituationen schnell zu flüchten
mir ist auch bewust das der gürtel dardurch noch kleiner wird aber an für sich wäre das eine überlegung

die umsetzung
ich weiß nicht wie das genau gehen kann
aber sobald der ausdauer balken blau ist kann man dann rennen wie ein blitz
wenn der trank nicht mehr wirkt ist auch die ausdauer auf  *null*
heist rennen nicht möglich
ich weiß icht ob das gehen würde wenn man grundsätzlich sagt die ausdauer ist icht größer als 1 so wird rennen von anfang an verhindert und nur möglich sein mit ausdauer tränken

was wohl für alle ein kompromiß sein würde

wie hoch dann aber der gehen speed bzw der rennen speed sein sollte das weiß ich nicht
müßte man dann testen

aber so denke ich wäre das eine idee die durchaus ein kompromiß sein könnte
das chaos es gerne sehen würde das die char langsamer werden und dennoch in gewissen situationen flüchten könnten

so jetzt könnt ihr meine idee verteufeln (https://chaosempire.eu/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.planet-smilies.de%2Fkaos%2FAngelKaos%2Fpangel1.gif&hash=4c279cd200d46e3669f4917d6248932eec7709c6)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 21, 2006, 05:05:36 pm
ungefaehr so ist es ja seit sp2..
run speed identisch wie in 766
walk speed fast ueberall schneller wie in 766 nur bei 3 char auf original wert

stamina pro level halbiert
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 21, 2006, 06:59:59 pm
guck chaos das ist dein problem. immer willst du feedback haben etc. und dann passiert immer genau das hier. du antwortest auf den letzten post, in diesem falle von snow, und die posts von deegulp, sunglass und mir werden nicht erwähnt.

k.a. ob du sie igorierst, die ideen mies findest egal du sagst einfach nix, willst aber dass wir feedback geben. da brauchst dich ned wundern, dass auf deinen ansagen auch kaum einer mehr reagiert.

tut mir ja leid, dass ich es schon wieder bin, der so etwas ansprechen muss, aber außer mir machts ja keiner.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 21, 2006, 07:47:55 pm
ich lese alles...
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Schnarchnase on April 22, 2006, 12:11:21 am
Svenja, deine Idee ist ja ganz nett, aber da gibt es leider einen kleinen Trink, so dass man dennoch unendlich laufen kann...
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 22, 2006, 12:37:11 am
der da waere?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Schnarchnase on April 22, 2006, 12:56:40 am
Man kann Ausdauertränke auf Vorrat saufen...

Man trinke 60 Stück hinternander und hat ne halbe Stunde Ruhe von der Stamina
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 22, 2006, 03:18:00 am
hmmmm
das ist natürlich doof
und das ist bestimmt auch ein d2 bug also auch im b.net so ....
schade daran habe ich nicht gedacht
sonnst wäre es eine nette idee

aber das ist doof
kann man das auf vorat trinken irgend wie unter binden ?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: DrowElf on April 22, 2006, 03:23:17 am
Keine mehr bei den Händlern anbieten und damit müsste man diese dann erst alle finden.

Einzelne zu finden um für Notsituationen gerüstet zu sein, sollte machbar sein aber das man so viele auf einmal findet um sich zu betrinken, könnte schwer werden.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Sorky on April 22, 2006, 04:57:19 am
Come on Guys, give us girls a break!! :hammer:

Why is it that a post that starts in English, always reverts to German.  Are you ppl keeping secrets from us?  :yes:  I know darn well that most of you can type English good enough to post in it.  "You are  "post in English shy"  :blush:, and you don't need to be.  There is no accent in Type.  Your spelling is good.  You always get your point accross.  :thumbsup:

Just think how happy your English teacher from school would be to see you participating in an English forum.  WoW,, I get goose bumps just thinking about it. :hello2:

Really, give it a try, toss one our way.   

As Babble Fish always says:  "Reelly toss a try into my door that I give you.  I hope you for as will for my.
Tanking for me."

Sorky  :partytime:
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Darkkatgirl on April 22, 2006, 05:07:46 am
@ Sorky

Nah need to give them more something scary....

Like if they keep posting in german then I'll start posting in german again....

And from what I've gathered my german is like sandpaper for the eyes! :-p

(Im getting better really ^.^)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 22, 2006, 11:23:47 am
@ sorky

my idea was the stamina to set to 1 point
so you can only walk
then the walk speed make faster so 3 / 4 run speed maybe

the run speed but very fast 3 oder 4 then now
but with only 1 stamina points you can only run when you drink stamina points oder klick a samina shrine

then you are slower than now
but with stamina drinks you can run very very fast
but not for all time

but when the stamina drink ist empty ( blue stamina in status bar  to yellow staminastatus ) you was always very slow

i think you need 1 stamina to male the stamina drink possibel
increasde stamina then not important

i hope you can under stand my english (https://chaosempire.eu/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.planet-smilies.de%2Fkaos%2FAngelKaos%2Fpbath.gif&hash=8df7d2f4e73706ae7a76f43682a9390ebff330a9)
it´s not so good but i hope you understand it :)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: DrowElf on April 22, 2006, 11:41:18 am
@ Sorky

Nah need to give them more something scary....

Like if they keep posting in german then I'll start posting in german again....

And from what I've gathered my german is like sandpaper for the eyes! :-p

(Im getting better really ^.^)

Please don´t make us scary :P

Schnachnase has mentioned a problem with this solution because the chars are able to drink many stamina potions at one time to make the effect last longer.

To solve this new problem i had the idea to let no merchants sell stamina potions. On this way the chars don´t have enought stamina potions to drink before, but could find enough to use when needed badly.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Fingerpicker on April 22, 2006, 01:55:48 pm
Quote
Schnachnase has mentioned a problem with this solution because the chars are able to drink many stamina potions at one time to make the effect last longer.

To solve this new problem i had the idea to let no merchants sell stamina potions. On this way the chars don´t have enought stamina potions to drink before, but could find enough to use when needed badly.

I m still asking myself where! is a problem, who! wants that, and what! is good for more fun in playing the mod.
I dont think that footsore chars belong to it...
Like Brian(Webwalker) once said: Discussing problems that dont exist.....if i like slow chars i play
d 1 classic
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 22, 2006, 02:21:36 pm
i totally agree. the only thing what is "New" ist the fact. every few seconds i cant move one, so i have to wait that my stamina regenerates itself. the feature is that every task you do need more time
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: sathraloth on April 22, 2006, 03:34:45 pm
hmm.
just give the characters more stamina
and everything is fine in my opinion.
or add "faster stamina healing" on more items.

btw. my sorc has no more problems withbartucs boots, she is fast enough to avoid lava maws : )
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Darkkatgirl on April 22, 2006, 04:37:50 pm
Nah dont add more regen stamina on items....

There was alot of frw on items/sets/charms and you saw what happened to player movement speed :(
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: webwalker on April 22, 2006, 10:49:44 pm
I think SnowMaid's idea is wonderful (and her English is more than adequate to explain what she means).

If Stamina is permanently set to 1, then we're always walking unless we take a stamina potion (and we can buy them by the dozen in effect).  If walk speed is increased, then this is not a severe problem.  Run/Walk speed is currently OK for a skelliemancer (0%FRW) I haven't tried a frenzybarb or pally in a while.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 23, 2006, 12:42:06 am
thanx for your complement for my english (https://chaosempire.eu/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.planet-smilies.de%2Fkaos%2FAngelKaos%2Fpbath.gif&hash=8df7d2f4e73706ae7a76f43682a9390ebff330a9)
i hope i can learn more to speak in future better then now :)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: MotS on April 23, 2006, 01:27:51 am
hi


ich hab CE schon ne weile nimma gespielt, heute hatt ich mal wider lust. doch etwas stört mich doch sehr... und es ist nicht der runspeed^_^ sondern jedesmal wenn ich CE starte, öffnet sich ein browserfenster (Mozilla Firefox) mit diesem forum. kann man das nicht abstellen?

mfG Bratz.Sports|MotS
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 23, 2006, 02:25:55 am
nein, dasist seit kurzem drin..weil die lieben user ja nicht freiwillig ins forum gehen..und auf bot durchsagen nur ds feedback komtm..diese messages nerven..also zwang..
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 23, 2006, 03:50:14 am
ist mir noch gar nicht aufgeafllen das es das tut
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Fingerpicker on April 23, 2006, 08:06:38 am
Das macht es auch nur wenn man das aktuelle SP 2 *nr 2 aufspielt.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 23, 2006, 10:43:28 am
ich will ja nichts sagen und normal behalte ich sowas für mich, aber bei mir öffnet sich da nix. sp2 s drauf. ist mir aber recht, weil ich auf diesem pc das forum immer offen habe, spielen tu ich aber am anderen pc, da brauch ich ned nochmal das forum offen habe.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 23, 2006, 11:02:28 am
das du im forum nbist, ist ja bekannt, aber ich kann kaum selektiv oeffnen....so im hintergrnd fragen..ist der user eingelogged, wenni nichtm,ahc die seite auf :)

ist schon blöd genug, as momentan aufgemacht wird im sp...hoffe das keiner auodial up hat...
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: MotS on April 23, 2006, 11:11:32 am
das würd man doch höhren, oder? o.0
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 23, 2006, 11:14:38 am
warum sollte man das autom. inet anwählen hören..ausser man hat ein modem...
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Lyc on April 23, 2006, 03:42:43 pm
Bin ja eigentlich nicht so der Feedback-typ, aber jetzt muss ich auch mal was sagen...

Dass die Geschwindigkeit gesenkt wurde, ist gut und schlecht. gut in der Hinsicht, dass vll. jetzt ein paar weniger götterdämmerung und shadowtrick zusammenbenutzen, weil se dann viel zu lahm sind, schlecht in der Hinsicht für mich, weil ich schnelle chars (bewegung, angriff. killspeed is ne andere geschichte) mag ^^

Was mich an meisten nervt, is die Geschichte mit dem automatischen Öffnen des Forums. ich hab sowieso das forum immer offen, gugg auch ein bisschen rum. aber bei jedem start von d2 öffnet sich erstmal opera mit allen seiten und lädt noch einmal forum dazu... das nervt einfach nur. Aber wenn sich die Forumsfrequenz erhöt dadurch...bitte. hab ich nochn grund, d2 selten zu starten.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Fenris on April 23, 2006, 03:50:08 pm
will ich ja sehen wie d2 bei mir versucht meinen explorer zu öffnen^^

[/quote]
hab ich nochn grund, d2 selten zu starten.[/quote]

eben d2 wird einmal am tag gestartet und fertig
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Lyc on April 23, 2006, 04:08:00 pm
Nicht bei mir...d2 kackt häufiger mal ab und da muss ich eben neustarten...gerne auch mal windoof...naja, hatten wa schonmal in nem annern thread.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 23, 2006, 06:07:07 pm
dann check deine hardware mal komplett durch..denn dasist nicht normal
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Kano on April 23, 2006, 07:04:14 pm
So, ich hab mal gecheckt Joe. Das laggen war auf server 5.

Ich weiss jetzt nicht ob das laggen mit nicht installiertem SP2 zusammen haengt, oder ob SP2 selbst einen fehler hat, denn du meintest ja die Laufgeschwindigkeit waere zurueck auf original eingestellt, aber man kann 100% sehen das die Laufgeschwindigkeit langsamer als original 7.66 ist.

Wenn die geschwindigkeit zurueckgestellt wurde, aber etwas langsameres gezeigt wird aufm bildschirm, macht das nicht lags? Ich hab keine Ahnung, ist nur meine vermutung.

Kano
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 23, 2006, 07:09:18 pm
server 5 hatte ich vorher auch üble lags, allerdings ohne extreme pingschwankungen, max war so 500 was trotzdem deutlich zu hoch ist.

server 6 ist bei mir immer gleich schlecht leider. aber evtl sind zuviele games offen das mag ein grund sein.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 23, 2006, 08:09:01 pm
wir haben maxgames laufend heute...

im schnitt leider nur 2 user pro spiel..wenn ueberhaupt..nach ausfall nr5 gerade sind fast3 pro game..wow..evtl sollte ich einfach die game menge rutner drehen :P

server 5 hatte eben bei mir ping 50-150..und dennoch mega haenger im game..

naja spaeter gings und ich hab akt4 durch gehabt..mit 22k schlag dmg im CS..woltle wissen, da kein feedback kommt, ob IM wirklich besser wurde...
tja..kurz vorm dicken..weg war der server...

passiert sogar mir :P
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: T1001 on April 23, 2006, 08:27:02 pm
der 5er hat mich eben 2mal hintereinander geworfen.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: SnowMaid on April 23, 2006, 08:33:59 pm
kann ja mal im sp schauen ob im sich irgend wie bemerkbar macht

nochmal auf das browser aufegehn beim start von diablo
also bei mir geht kein fenster auf
werde IE noch firefox
weiß zwar nicht warum aber ich habe sp2 drauf :)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Fingerpicker on April 23, 2006, 09:27:50 pm
Du hast noch das erste SP 2 drauf, es gab etwas später ein zweites welches den browser wohl öffnet.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: RoZi on April 24, 2006, 03:19:58 am
kann ich da trotzdem das alte sp2 benutzen oder gibts weitere neuerungen bis auf das forumgeöffne?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 24, 2006, 08:50:43 am
gaebe es im game unterschiede, würde es SP3 heissen...letzteres wird dann fuer alle die seite oeffnen :P
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Kano on April 24, 2006, 12:39:42 pm
Hmmmmm..... IM feedback ist wohl etwas begrenzt Joe. Wer hau denn freiwillig bei IM um sich rum? ....und gerade als ich es testen wollte, machen die nen anderen fluch auf mich.   ...wenn ich normalerweise leben will, dann isses genau umgekehrt.

Muesste man dann eventuell mit nem anderen necro spieler probieren, und unterschiedlichen dam waffen. (Sind die werte von IM im PvM genau so wie im PvP? Wenn nicht, ist es etwas schwer zu testen.)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 24, 2006, 02:43:02 pm
ich hab mit meiner phoenix assa gestern 2 mal LR CS gemacht...und hatte einige male IM auf dem Kopf..mit gut leech gehts...ich hab ~10k life

Abgesehen davon, mit ner Phönix Assa hat man null chance im gewuehl bei den ganzen effekten IM zu sehen..man hoert es nur...
dann rausrennen, und schauen wies mit dem effekt ist

grob 1/10tel kugel pro schlag leer..aber ich hab auch nur...nats klauen, der rest dmg ist ja gift usw
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: webwalker on April 24, 2006, 03:47:28 pm
Quote
ich hab mit meiner phoenix assa gestern 2 mal LR CS gemacht...und hatte einige male IM auf dem Kopf..mit gut leech gehts...ich hab ~10k life

Abgesehen davon, mit ner Phönix Assa hat man null chance im gewuehl bei den ganzen effekten IM zu sehen..man hoert es nur...
dann rausrennen, und schauen wies mit dem effekt ist

grob 1/10tel kugel pro schlag leer..aber ich hab auch nur...nats klauen, der rest dmg ist ja gift usw
+ AltaVistaBabelFish translates to:
I have with mine phoenix assa 2 times LR CS yesterday... and had some paints made IN on head with good leech gehts... I have ~10k life Apart from it, with ner Phoenix Assa one has zero chance in gewuehl with whole effects IN too sehen..man hears it... then only rausrennen, and looks pointed with the effect is roughly 1/10tel ball per impact empty however I have... nats to also only klauen, the remainder dmg is poison etc.

I'm guessing Chaos says that IM is not a problem to his Phoenix Assassin since most of the damage is poison, that IM hits drain his 10 life ball only 1/10, which means taking 1k life loss, which means he's doing about 300 physical damage because IM, at LR & CGS levels returns a high multiple of original physical damage.

IM kills my barb merc and my Valk repeatedly, and quickly, so I have no clue how he's taking so little IM damage. High Fade?  Does (physical) DR reduce IM damage?  Could the dual-language-equipped folks please self-translate?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 24, 2006, 06:20:58 pm
ok..my valk, my shadow, and my merc(roque) all stay alive during IM phase..so..the reduction of IM to values below LOD values (cause of much higher max lvl in CE) seems to me, is orking
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Kano on April 24, 2006, 06:29:51 pm
Good!

That'll bring the melee fighters back to SC..... and HC !!!
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 24, 2006, 06:42:54 pm
i didnt used highend stuff.. so i still hope for some feedback from SC side..
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Druss on April 24, 2006, 09:11:34 pm
Also meinen WW Barb zerlegt es immer noch in Bruchteilen von Sekunden, wenn ich mal wieder die Nase in Ecken stecke wo er nichts zuu suchen hat. Allerdings ist das Verhältnis
life/damage auch 1-2.5. Und ich hab noch net mal angefangen ihn vernünftig auf dam auszurüsten.
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 24, 2006, 09:28:36 pm
da ja bereits level 1 200% dmg zurueckwirft...

also effektiv schadensanzeige mal 3..muss man mindestens soviel leben haben..und in cgs haben die gegner sichernicht mehr lvl1...(auch wenn ich die level nicht angehoben habe..sprich org lod)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Little on April 24, 2006, 10:16:41 pm
also für meinen fanazealer sind gebiete mit rittern das absolute todesurteil... man hats als melee inner riesenhorde hexen schon kaum ne chance, aber bei Iron maiden hört dann alles auf, mache einen Schaden von 6-35k, habe 5k life glaubich, und kratz nach spätestens 2 schlagen ab, also einma Zeal und das wars... bin ein fanazealer, mache von daher fast nur physischen dmg
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: webwalker on April 25, 2006, 01:04:53 am
The self-translation phase was *very* brief!

Have you taken a Fana/Zealot though Chaos Sanctuary?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Darkkatgirl on April 25, 2006, 01:32:21 am
Ok webby time to take action ^.^ 

Wieviel senkten Sie Eisenerstfluch zurückbringen Beschädigung Chaos?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Olfmo on April 25, 2006, 02:35:07 am
aaaargh stop it that's just cruel to hear :)

@brian: he didn`t actually mention if he got through but he definitely still has big problems with IM
druss also got problems with his ww barb, although they seem to be not as bad as with the fana/zeal paladin

@darkkatgirl: i assume you wanna know how much joe changed the damage deflected by iron maiden? if so i can't answer your question, i just looked around but could not find exact numbers

but PLEASE don't start posting in german again, that's much more harder to read than the bad english some users think they write^^
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Darkkatgirl on April 25, 2006, 04:08:26 am
@olfmo

Believe it or not my german is not intentionally bad, I am trying to learn proper german sentence structure, grammer and syntax (but i have no one teaching me and I have yet to locate a "learn german now" software).  However until I can write/read it fluently its very effective way tool to entice german users to post a tiny bit more in english :-p

But alas this is a german dominated board/forum.  So really it is us international users who should learn and post in german.  Just as a curtesy ^.^

We (the international communtiy) tend to forget this was/is a german created mod made from a home town german man who shared his mod/work/creation to the international community.

Btw Keep up the good work Joe (außer Geschwindigkeit Änderung frecher Chaos!)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Olfmo on April 25, 2006, 05:02:36 am
i know it is not intentionally bad, i didn't want to insult you, but it really reads very very hard :)
we don't expect anybody to learn german, and we are trying to write as much as possible in english, on the other hand there are some germans who don't speak english or don't understand it very well who always want everything in german^^

btw i was told the german grammar is one of the worst ones to learn, so good luck with it, brian already started a while ago and i told him to write me a pm if he wants anything translated, that counts for you as well of course :)

btw a question about english grammar, cause i wasn't sure which was right:

"we don't expect anyone to learn english" or "we don't expect anyone learning english" ? which one's right? :)

after that we should probably go back to topic and have that discussion somewhere else^^
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Kano on April 25, 2006, 05:26:50 am
@Olfmo:

"we don't expect anyone to learn english" = wir erwarten nicht, dass irgendjemand englisch lernt

"we don't expect anyone learning english" = wir erwarten keine englisch lernenden personen zu Besuch
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Olfmo on April 25, 2006, 07:57:29 am
hm war eigentlich klar, im nachhinein ist man sowieso schlauer :)

jetzt aber back 2 topic bitte, wir wollen ja nicht dass das hier ausartet :)
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 25, 2006, 09:46:53 am
I like the tries of brian and kat to use translators, and learn english that way

anyone of us, who ever used translators, should know about the bad results

i was able to get base line in kats post, also it was funny to see the translation of iron maiden (Eiserne Jungfrau)

i dont wanna know how often other people need to suggest what i m trying to say with my english words :P
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Little on April 25, 2006, 01:18:44 pm
sry for my german post, now i try in english ^^

i think melee chars need to be improved, it's very hard to play an fanazealot, especially in areas like chaos sanctuary, but IM is not the only problem

i have 29XXX Def, +75% blockchance and sometimes when i have a bad day, Sloth and his minions (in Lr!) kill me within a few seconds...
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Darkkatgirl on April 25, 2006, 04:23:51 pm
@olfmo

"we don't expect anyone to learn english" is correct

Also a tip, with english, usually smaller sentences are the more correct ones ^.^
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: webwalker on April 25, 2006, 11:43:57 pm
Quote
Also a tip, with english, usually smaller sentences are the more correct ones
In many cases, "marriage" is a life sentence, so maybe you're correct that the shorter sentences are more likely correct.
Quote
i have 29XXX Def, +75% blockchance and sometimes when i have a bad day, Sloth and his minions (in Lr!) kill me within a few seconds
Switch to Sanctuary aura (wide area knockback for Undead), and you get to chase them down one at a time and kill them.
A "Ranger's Sting" short war bow (which gives + to strafe) can do the same if you have knockback from somewhere else in your gear)
(Likewize Beeswarm, Long Battle Bow which gives a + to multi-shot).  These last two solutions are not "melee" however, so they dno't answer the question of the Mod being melee-unfriendly.

Actually the *mod* isn't melee-unfriendly, it's the *mobs* that are!
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 26, 2006, 12:04:11 am
when playing a good party...there is nothing unfriendly..you only need to find a synergy for your skils..and learn teamplay
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Sorky on April 26, 2006, 09:38:46 am
@Chaos,

This reply is from an avid HC player and does not reflect SC play.

You may wish and design this mod for teamplay, but it is my
experience that teamplay is the exception rather than the rule.

I love being on a team.  I always look for other games with players that are about my level, or on the same quest, or near the same quest and I do find games to join whenever I can.
But it is usually with only 1 or 2 players at the most.  There just isn't enough people playing this mod for teamplay to be a regular event.

I see full groups sometimes, but usually it is mixed levels on different quests.  They joined to be on the same team for body recovery, and more xp earned, but it cannot be considered teamplay, just multiple people in the same game at the same time.

The community here is great at joining up and helping each other and I do see real teams of players at about the same level going though the game.  These teams are usually players that know each other in real life and plan to play at the same time.  This is not to say that it doesn't happen by chance, but I think it is alot more rare than you would like to think.

I think the amount of games that I have been involved in with more than 3 players doing the same quest at about the same level is less than 10.  This is counting since before the 7.55 patch.  Most games I am in are either solo, or with another player or 2 and we are all at different levels.
 The second most common game I am in is with 1 other player at about the same level and we go through a couple of acts togather, then one or the other has to leave.  While this mod is really alot more fun with others of the same level doing the same quest, it is not all that common to do so.

I always prefer teamplay and seek it out on every login.  In reality it is just not that likely to happen and that is a real shame. 
We need more players to fully experience this mod as you intended. 

I think most of the players I have partied with have been really good team players and I think we have learned good teamwork and understand party play.  Alot of us have been involved in D2 since D1, and understand how important good teamwork is in this game. 

I think some of the negative feed back you get on mod changes are based on the fact that this game is really hard to solo!
You have designed a great mod for teamplay and there just isn't enough people online to make continous teamplay a reality. (you also have to consider that some people prefer to have the online experience of community, while playing solo). 

There is also the fact that sometimes you just cannot find a game that suits your quest needs, mainly where the quest level that you want is higher than anyone who is online can participate in.
When the quest that you need is lower than the quest of others, you can ask if they will join your game and assist with your quest, but I don't think this is what you meant by teamplay.

So you see what is maybe the catch 22 of this mod.  Great for teamplay, but really, really hard to solo CGS.  In fact I would say just about impossible with out ubers and soulstones.  Certainly impossible for some class builds and nearly impossible for others unless joined on a good large team.

As I said up front, this is a HC point of view.  If death wasn't an issue, I might just go along with mod changes, good or bad, as the consequences would have little effect on me eventually getting to the last 5 levels. 

But since death is an issue, I think I have the right to say "this game used to be more fun".


Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 26, 2006, 10:06:30 am
hi sorky

thanks for feedback

for the not enough players, i can only say...take your fingers to your nose :P
i m trying to say...advertise everywhere it is possible, the mod, the community and so on

since more than 2 years i hope, player will also bring other players for eg starcraft, warcraft, d1...
but nothing happens

every person tells me..we like the community..but why does no one like to invite his freinds...
why is forum unused for community talk, if it is a great community

and why does no one play together..when it is a great community

sure, the behaviour is better than in bnet..but this is only a really minimum basline, caused by my rulez, and efforts to make playing little bit more fair

i join hc games..and most of them..dont have party clicked...how to loot any one..if you arent in party/loot allowed...

i wont talk about sc..its much more like horror...

but, when i see the amount of players in sc and compare it with hc..

hc is not even better...the good point for hc is...you loose everything, without playing together, and..~25players are surely more familiar, than ~ 1500players

if hc will be as big as sc, i think, behvoiur would nearly be the same

so..
still my point of view

if you like the community, use it, improve it..and live it...
YOU ARE THE COMMUNITY
:WECE:

ok..i know, sounds like a stupid german tv spot..but this is truth..every person here, is part of this big family...and if you wont get your family near death..you need to make "childs" so invite people, use non-d2 parts of forum, talk together...your content, makes forum more interesting

or has no one anything to say

are all of you, without hobby, stories in your life?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Fingerpicker on April 26, 2006, 12:48:45 pm
In which HC games you`ve been?
It isnt nessesary to join a Party if the only reason to join a game is just for mule or make some Items/RW, gamble etc.
It also doesnt make sense to invite a level 1 Mule in a Party...the atmosphere in Hc is very friendly and familliar and i got the first uber/SS this ladder for free without asking...maybe one reason is that we know us reallife, i think its a difference if you know who is sitting on the other side of the internet connection.
So please dont tell something else here :P
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Kano on April 26, 2006, 01:01:13 pm
Inviting people here is a little bit of a problem:

The best group to invite would be people from LoD Bnet (the good ones). Unfortunately, CE is so great that I haven't played on Bnet for over 2 years. I don't know anyone over there, and probably most people here don't know anyone from Bnet anymore.

It's even worse for StarCraft. People just join and quit games one battle at a time. Chances of knowing more than 1-2 people on SC is close to zero (except if you are in a clan). People from ego-shooter games.... well, that's all they do: shoot people. They're not really into RPG's.

I've tried to get cousins or friends from school to join CE, but same problem here: most people play ego-shooters, or they have never spend more time on playing the original diablo to even get above lvl 18.

Does anyone have a proposal how to get people here?
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: ChaosEmpire on April 26, 2006, 01:27:13 pm
@frank
read what i write..

@all you still forget that CE is not only a mod...you teached me..that we are acommunity..and i wanna see that...but i cant see it in forum
Title: Re: SP 2 Feedback
Post by: Olfmo on April 27, 2006, 11:47:33 pm
joe is right about the whole community thing

ce has become much more than just a diablo 2 mod
in fact most of the first members of the community (including me) don't play much d2 anymore (i lost interest a while ago, not because ce is a bad mod, in fact it's the best, but because i've been playing d2 for several years now and it's just enough for the moment)

if everybody likes the community why aren't there more people playing all the other games joe put up servers for
the trackmania server for example is very low frequented, i hope to see some more people there in the future