Catch me if you can

AuthorTopic: Bugs in Free realm  (Read 3057 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline symforaTopic starter

  • Doombringer
  • Active Member
  • *
  • Posts: 86
  • my Votes: +0/-10
  • Gender: Male
  • Vorsicht: Holländer an der Tastatur
    • Poke This Member
Bugs in Free realm
« on: November 04, 2006, 04:43:13 am »
Hello,

Last week Joe asked me to test the free realm, leveling a character to level 50 (maximum level at the free realm). While I did not notice any bugs or showstoppers during the questing from Act1 POC up to Act1 LR, I did make a few observations:

1a. stamina (ausdauer)

The first issue I noticed was the lack of stamina and dito walk/run speed. Being totally without any items, other characters and bodyparts (tails), I quickly ditched the necro (probably the slowest character of them all) and chose an assassin (burst of speed and two simpleton katars with 50% faster run/walk make a huge difference!).

If you have been playing for a while (and if you collected tails and characters to gamble boots with heal stamina 50% faster, charms with increase maxima stamina, etc) this is not too much of an issue. But since the free realm is meant for people to get a first impression of the game, the low stamina and walk/run speed, and larger-than-normal stamina drain, can easlily be a deal-breaker, or at the least a very frustrating first experience.

2. start items (known issue)

In Free realm, the stone and horadrim scrolls generate random set items of the item types one would get in single player/donator realm. The recipe for 1 horadrim scroll can easily be abused to obtain an impressive collection of set rings (and gold) even before killing a single monster.
Not having the 40% faster run/walk starter boots is even worsening the stamina/speed malus mentioned in 1a.

3. baal

Baal seemed to have more life regeneration than I remember from the old public realm and the donators realm. It was almost impossible to kill him because he recovered hitpoints incredibly fast. Baal's minions were a piece of cake for my psychic hammer assassin. I have talked to various people who got stuck at Baal being unable to defeat him. Did something change here?

4. level 50 limit

The level 30 skills can only have 20 points assigned. The level 24 skills can only have 26 points assigned. This cripples builds that rely on maxing those skills. Even when using farnhams, one can't raise these skills to their maximum level.
This is not necessarily a bug, just an observation that you may or may not have been aware of. With a level 60 hard limit, every skill can be used up to skill level 30.

5. containers

Hardly anyone seems to know about gembags, oil barrels and bodyparts containers, and where to get them.
Most players find out about these from senior players. On the free realm the blind are leading the blind.

6. tempering

On the free realm, not a lot of people realize the potential of tempering, creating sockets with gems, gambling etc.
Again, most players learn about this by looking at senior players' equipment.
Many times new users follow the LOD strategy: uniques, set items and untempered runeword items, missing out on what makes CE stand out most amongst the various mods. I've met various people who didn't even collect gems, oils and bodyparts because of point 5 and 6.

Conclusion:
The Free realm seems to work bug free, but there is room for improvement.

Suggestions:
- Increase the base run/walk speed of characters, adding at least 100 stamina to each new character, and/or reducing stamina drain.
- Verify that Baal is not too hard for newbies.
- Consider a level 60 maximum level to allow maximum skill points for level 24 and 30 skills.
- Illustrate the existence and use of containers with some screenshots, easily seen from the start page or the download page.
- Illustrate the use of bodyparts with screenshots (before and after pictures), easily seen from the start page or the download page.

Currently the CE homepage only shows latest news and popular, immediately followed by news postings. The homepage would be the best place to explain what CE is, how it was changed and which extras it contains, or should contain a clear link to a page where people new to CE can find this information.

Best regards,
Symfora
« Last Edit: November 04, 2006, 04:28:40 pm by symfora »

Fingerpicker

  • Guest
Re: Bugs in Free realm
« Reply #1 on: November 04, 2006, 08:14:53 am »
Tx for the good work.
I agree in all points, except the last ones:
Theres a guide installed, the readme includes basic infos about where to buy the gembags and what to do with the bodyparts.
Basically i dont understand why the newbies dont use or read that.
Maybe it is necessary to post some pics good visible on chaosempire.info from some rare weapons and armors and an explicit description about how we made this.
Just as examples for what is possible in our Mod.

Offline ZenPdH

  • Moderator
  • Active Member
  • *
  • Posts: 1.725
  • my Votes: +55/-18
  • Gender: Male
    • Poke This Member
    • http://chaosempire.info/forum/index.php/topic,4142.0.html
Re: Bugs in Free realm
« Reply #2 on: November 04, 2006, 11:28:27 am »
Nice work :)
But i can't agree in all ur points...

1. Stamina
If there is a difference between free and not free, just overread the next lines...
For the first look, it can be very frustrating for allways running out of stamina, no matter if u wear heavy armor or not. But that is the way the game will work for u, if u decide to continue to play the mod. So why should u get a wrong impression of how the game/mod is ment to be?
And u can easily buy some stamina pots (60 gold or whats the price?), thats why they are in the game for exaclty these situations ;D U can also stack them... E.g. u drink 20 of them right after another and u will be able to 'run' for quite a long time, no matter of ur equipment.
(I had to use them in the high lvls (75+) too for my druid, cause he went out off stamina in a blink of an eye ::) )

3. Baal
Never had any (greater) problems with baal...
The only clue is *drums-plz*, to use crushing blow! So if ur char is a caster ur merc should be a fighter (a2 or a5, don't know so much about the rouge and how cb works for her or if she attacks or only runs around :P ), so that u have a minimum of one phys attack. And at lvl 40+ it is not so hard to get items with cb.
I can remember my last times with a barb and an ele-druid... Both times no problem at all and it was not a question of the enpowered life.

4. lvl 50 limit
U can use all skills and see how they the get stronger by putting in more points, so wheres the problem? U will never get them to full strength, even if u set the limit to lvl 60...

Suggestion for 'the lack of info':
Every char can start with a 'mysterious scroll' (right-click to read), on which u can find little info about the containers, tempering, socketing and such usefull things (don't know how much 'space' u have on these scrolls). After u read it u can sell it for ur first stamina pots :P

The thing with the pics or in combination with a guide (first steps in CE) would be a great idea.
It's just one of those days
Where you don't wanna wake up
Everything is f****d, everybody sucks.
You don't really know why
But you wanna justify rippin' someone's head off
No human contact
And if you interact your life is on contract
Your best bet is to stay away mo****f****r!
It's just one of those days!

Offline ChaosEmpire

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
Re: Bugs in Free realm
« Reply #3 on: November 04, 2006, 11:35:34 am »
short info...

only max levelö has been changed..result is already known..issues in receipes..seems that only my known receipe is broken..startsets..

so..everything else seems to work fine

and nothing other has been chenged

so baal is as hard as before, run speed is as fast as on donator


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012

semmerl27

  • Guest
Re: Bugs in Free realm
« Reply #4 on: November 04, 2006, 04:49:29 pm »
naja.. aber aufgrund des fehlenden Starter Sets... ( z. b. mein sorc schild hatte level anforderung 54) schleicht man doch ziemlich langsam durch die Gegend... ohne die 40% schneller laufen...

und da man ja auf dem Free Real für gewöhnlich immer ohne irgendwelche andere Ausrüstung startet, weil es ja nur zum testen ist, ist es schon ziemlich nervig.. (bin grad mal bis level 9 gekommen und hatte dann keine Lust mehr symfora weiter heldenreich zur Seite zu stehen *g*)

wie schwer oder leicht baal ist, ist natürlich Gefühlssache, aber im Normalfall ist eine Psy Assa total imba und symfora hatte (soweit ich weiß/glaube) mit der Psy Assa in poc nicht mal probleme mit dem Metzger (auf dem member realm) ... und der ist doch (meiner bescheidenen Meinung nach) immerhin um einiges schwerer als Baal in poc...

Ich war auch in dem Spiel als jemand sagte, er schafft es nicht, Baal zu töten... Kanns mir auch ned vorstellen :-/


Offline ZenPdH

  • Moderator
  • Active Member
  • *
  • Posts: 1.725
  • my Votes: +55/-18
  • Gender: Male
    • Poke This Member
    • http://chaosempire.info/forum/index.php/topic,4142.0.html
Re: Bugs in Free realm
« Reply #5 on: November 04, 2006, 06:33:55 pm »
Ab lvl 7 gehen 'Marathon Slipper' und ab 10 'Cheetah Speed'...
Is ja nich so, dass man ewig auf mehr runspeed warten müsste.

Das mit dem set is natürlich unglücklich, aber dadurch gleich die flinte ins korn zu werfen?
Es soll sogar leute geben, die sogar auf diese (startersets) verzichten können/konnten ;)

Das mit baal hab ich auch schon gehört, kanns aber nich nachvollziehen, da ich wie gesagt noch nie probleme hatte... Vllt liegt es auch nur an der charwahl die man tätigt, kA.
It's just one of those days
Where you don't wanna wake up
Everything is f****d, everybody sucks.
You don't really know why
But you wanna justify rippin' someone's head off
No human contact
And if you interact your life is on contract
Your best bet is to stay away mo****f****r!
It's just one of those days!

Offline ChaosEmpire

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
Re: Bugs in Free realm
« Reply #6 on: November 04, 2006, 07:20:57 pm »
rein aus techn sicht kann ich es zumindest nicht begruenden

und was den stamina kram angeht

da man sich hoeherwertige sets cuben, verkaufen kann..kann man genuegend stamina poette kjaufen und hintereinander trinken.


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012

Fingerpicker

  • Guest
Re: Bugs in Free realm
« Reply #7 on: November 05, 2006, 10:22:28 am »
Quote
da man sich hoeherwertige sets cuben, verkaufen kann..kann man genuegend stamina poette kjaufen und hintereinander trinken

Die Frage ist ob das wirklich erforderlich ist :P

Offline ChaosEmpire

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
Re: Bugs in Free realm
« Reply #8 on: November 05, 2006, 12:03:02 pm »
symforas und semmerls ausfuehrungen nach ja


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012

semmerl27

  • Guest
Re: Bugs in Free realm
« Reply #9 on: November 05, 2006, 03:04:08 pm »
Ich glaub, ihr seht das alles aus der falschen Perspektive....

Sicher kann man höherwertige Sets cuben.. draufkommen muss man als Neuling erstmal... (ich hab auch das Starterset cuben wollen, wies ich halt gewohnt bin... aber das öfter zu probieren, um zu sehen, ob andere Sachen rauskommen, da ist Jan drauf gekommen)

Das Geld keine Mangelware ist, wenn man die netten grünen Elixiere verkauft, weiß ich auch... aber ein Neuling?

Ich kann auch gern auf das Starterset verzichten, da ich meistens ab level2 das Arktische Set nutze, das man aber als Neuling nicht gamblen kann, da es die Handschuhe bei gheed noch gar ned gibt... Ob man als "frischer" LODler auf sowas überhaupt kommt, ohne Kontakt zu irgendwelchen Leuten, die sich in CE auskennen, ist fraglich...

Und Ausdauertränke kaufen kann man natürlich immer... *g*  Es dauert halt nur ne 5 Min. vom Friedhof zu Akara... (ok ok.. ein klein wenig übertrieben)

Wie gesagt, es ist halt persönliches Empfinden, Joe hat schon öfter geäußert, an der Laufgeschwindigkeit nichts ändern zu wollen... Muss man sich halt drauf einstellen... (Wobei mein Lieblingschar, die Sorc, immer rumkriecht, auch mit genügend Ausdauer... Hab jetzt nach meinem HC Barb mal wieder kurz die HC Sorc mit immerhin 272 % schneller laufen gespielt... aaarrghh)

Alles in Allem scheint ja auf dem Free dann außer den Startsets/Baal alles richtig zu laufen...


Fingerpicker

  • Guest
Re: Bugs in Free realm
« Reply #10 on: November 06, 2006, 08:01:24 am »
Quote
Und Ausdauertränke kaufen kann man natürlich immer... *g*  Es dauert halt nur ne 5 Min. vom Friedhof zu Akara... (ok ok.. ein klein wenig übertrieben)

Wie gesagt, es ist halt persönliches Empfinden, Joe hat schon öfter geäußert, an der Laufgeschwindigkeit nichts ändern zu wollen..

In diese Richtung zielte eigentlich auch meine Äusserung, sicher kann man 10 Ausdauertränke stacken, aber warum dann nicht gleich die Ausdauer erhöhen und vor allem die Laufgeschwindigkeit denn so hätte man wenigstens die Wahl schnell oder langsam zu spielen.
Auch mit FR im hohen 3 stelligen Bereich schleichen Charaktere mit einer schweren Rüstung (logisch läuft ein 94 er char nicht mehr mit einer leichten Lederrüstung herum)
Aber ich habs aufgegeben mich an solchen Details aufzuhängen und ausserdem gehts zu weit vom Thema ab....ist halt immer persönliche Wahrnehmung wie und welche "features" man motivierend/sinnvoll findet und welche nicht, da gehen die Meinungen oft sehr weit auseinander.
Ich kennen niemanden der sich "höherwertige sets" am Anfang cubt da schon das Auftreiben von Rare Juwelen wesentlich mehr Zeit in Anspruch nimmt als den char halbnackt auf ein entsprechendes Level zu bringen, zumal das Ergebnis angesichts der vielen Sets eher ungewiss ist.

jenskamen1

  • Guest
Re: Bugs in Free realm
« Reply #11 on: November 07, 2006, 07:55:52 pm »
Hallo, ich bin neu hier und voller Hoffnung das mein Geld morgen ankommt um auf dem Donator Realm zu spielen ;)

Ich habe mit 2 Freunden vor ein paar Tagen angefangen den mod zu testen und muss sagen es macht sehr viel Spass.

Zur stamina absaugung kann ich sagen das es am anfang recht nervig ist aber man gewöhnt sich dran Ausdauer Elexiere zu looten. (wobei ich bis gerade nich wusste das man mehrere hintereinander trinken kann *g*)
Habes das Problem mit sockeln und ETH runen gelöst :D

Baal war mit 40 als ich bei ihm zum ersten mal ankam unschaffbar. mit 44 habe ich sie dann mit einem meiner freunde zusammen gelegt und seither auch solo ohne große Probleme genau wie bei meinen freunden (1 Necro und ein Ele-Drui)

Das mit den Starter-Sets war uns nicht bewusst aber auf die idee die Rolle zu cuben kamen wir recht flott und da man sehr gut geld findet durch die Wurftränke haben wir auch das Glückspiel ausprobiert und als das erste Epic da war und dann noch eins und noch eins hat man auch schnell festgestellt, dass man dort sehr gut an Items kommen kann.

Uns macht es super Spass, ich und ein Freund haben Montag überwiesen und der 2te Freund wird sobald wir Donator sind per Paypal überweisen (geht a dann Direkt mit Donator denken wir mal)

Also meiner meinung nach müsste nicht verbessert werden an dem Freerealm da man mit ein wenig gesunden menschenverstand die dinge gut in den griff bekommt;)

MFG Jens

Offline ZenPdH

  • Moderator
  • Active Member
  • *
  • Posts: 1.725
  • my Votes: +55/-18
  • Gender: Male
    • Poke This Member
    • http://chaosempire.info/forum/index.php/topic,4142.0.html
Re: Bugs in Free realm
« Reply #12 on: November 18, 2006, 11:55:39 pm »
Quote
3. baal

Baal seemed to have more life regeneration than I remember from the old public realm and the donators realm. It was almost impossible to kill him because he recovered hitpoints incredibly fast. Baal's minions were a piece of cake for my psychic hammer assassin. I have talked to various people who got stuck at Baal being unable to defeat him. Did something change here?
Wollte einfach nochmal meine neuen erkenntnisse hier preis geben (auch wenn sie im sp stattgefunden haben):
- Hab mir n char gebaut (hurricane drui mit nem bow, einfach aus zeitgründen die startphase verkürzt)
- Bin dann fröhlich durhc die lande gezogen und hab mir in a2 erstma ein medic merc (gebet) zugelegt
- Den merc noch bissel gelevelt, damit er ep bekommt
- Bin dann irgendwann im thron angekommen und alles bis auf baal erstmal gesäubert
- Bin dann town und hab dem merc (lvl 42) nur items gegeben, die man zu diesem zeitpunkt auch hätte finden/gamblen können
- Mercitems : arcane battlestaff / charon's token / 2min/3prisma amu ::) / shattering blow / holy ring of amunator / cathans siegel / blisterpain / baumwurzel / giftige stiefel (26% cb) ---> 3133 life / 427-833dmg / 958def / 75 prisma
- Keine buffs (bo...) oder weitere 'pets' wurden gecastet (nur merc und ich als bär (95% das baal mich trifft, 17%block))
- Ich hab mich nur hingestellt, kein hurri oder angriff getätigt
- Merc bearbeitet baal
- Gefühlte kampfdauer ca 20 secs (vllt warens auch paar mehr oder weniger...)
- Ergebnis: Baal tot, nichmal ein kleinen reg trank oder heiltrank für mich oder merc verwendet!!!

Kann die probleme einfach nich nachvollziehen, die leute mit baal haben ???
Diablo war durch seine attacken viel härter und unagenehmer!
BTW war/is der drui ungestattet (lvl42 / 344 points zu vergeben) und hat auch keine ods/farns geschluckt. Glaub 2 str und ein vita drink waren dabei ;)

Wie gesagt, zwar sp, aber naja... Auf dem realm kann man sich immerhin hilfe holen, wenns garnich gehen sollte.
« Last Edit: November 19, 2006, 12:08:47 am by Zen[PdH] »
It's just one of those days
Where you don't wanna wake up
Everything is f****d, everybody sucks.
You don't really know why
But you wanna justify rippin' someone's head off
No human contact
And if you interact your life is on contract
Your best bet is to stay away mo****f****r!
It's just one of those days!

Fingerpicker

  • Guest
Re: Bugs in Free realm
« Reply #13 on: November 19, 2006, 09:04:18 am »
Ohne tieferes Wissen, zb. was die Rüsse shattering blow bewirkt kann das Resultat aber ganz anders ausfallen.
Mir ist auch aufgefallen das viele die sinnvollen Items/Rezepte garnicht kennen, die zumindest später je nach Charvariante unabdingbar sind.
Das liegt sicher an der Vielzahl an Items die es in Lod garnicht gibt, aber auch daran das der Schwierigkeitsgrad sich an der ausgiebigen Nutzung derselben orientiert.
Wer benutzt schon ein Executioners Sword mit ed (bestes Schwert in Vanilla), wenn man in 5 Minuten ein tempered Wissen Schwert basteln kann das ein vielfaches an Schaden macht?
Die die es nicht besser Wissen...

Offline ZenPdH

  • Moderator
  • Active Member
  • *
  • Posts: 1.725
  • my Votes: +55/-18
  • Gender: Male
    • Poke This Member
    • http://chaosempire.info/forum/index.php/topic,4142.0.html
Re: Bugs in Free realm
« Reply #14 on: November 19, 2006, 11:10:24 am »
Das mit dem wissensstand über die items is natürlich korrekt bei den 'neulingen'.
Aber dafür haben wir ja eine item-/cube-recipe-liste.
Das cb für hp-brocken nicht verkehrt is, sollte man auch schon aus lod kenn und irgendwelche rezepte wie tempern oder neue rw's hab ich ja auch nich verwendet.

Ich kann von mir auch nich behaupten, dass ich alle oder den größten teil der items kenne, aber einige hab ich mir eben rausgepickt, so wie es wohl die meisten machen.
In lod gibt es ebenfalls solche listen, die aufgrund der kleineren itemzahl vermutlich weniger oft aufgesucht werden müssen, aber als 'neuling' schaut man sich solche listen doch immer an oder wenn man dazu zu keine lust hat, zig items zu durchstöbern, zieht man sich eben einen guide rein, wo in den meisten fällen die items erwähnt werden, die einen großen nutzen bringen.
Und das in einer mod veränderungen stattgefunden haben, sollte ja wohl auch jedem klar sein, deswegen is es ja eine mod(ifikation) ;)

Also ich würde ohne ohne ein wenig stöbern in den listen/guides schon an diablo scheitern und garnich erst bis baal kommen. Bei ihm hab ich mit selben equip vom merc und eingreifen meinerseits wesentlich länger gebraucht, bin 2 oder 3 mal geript und hab zig tränke in mich reingekippt.
Auf grund der attacken, hab ich baal einfach noch nie als bedrohung angesehn...

PS: Aus lod sollte man aber guillaumes face (gulli) kennen. Zugegebenermaßen, hat das teil ein ilvl von 41, aber möglich wäre es... Damit hätte man auch die boots mit abgedeckt (gulli 60% <-> 68% rüsi und boots). Mit 42 war ich ja eigentlich eh zu früh bei baal. Also noch ein bischen lvln und gamblen bzw glück bei den drops und man kann das dingen in händen halten.

Hört sich vielleicht alles ein wenig einfach an, aber ich denke ohne ein wenig info die man sich holt (forum/realm) geht es nur in wenigen fällen gut, nich nur in diesem/dieser game/mod.

PPS: Ich kann die sache auch gerne nochmal wiederholen, mit items, die nich erst mit der mod eingeführt wurden, aber ich geh davon aus, dass der kampf einfach nur länger dauert und ein paar drinks kostet, baal aber keineswegs zu einer gefahr/unbesiegbar wird. Immerhin hatte ich bei meinem kampf nicht in diesen eingegriffen und hab den merc die komplette arbeit überlassen, was ja im normalfall auch niemand tun wird.

[Edit]
Ich wollte nur nochmal erwähnt haben, dass symfora kein 'neuling' is und die items kennen wird, die mein merc benutzt hat. Ausserdem hat er eine psy assa gespielt, welche ja ein recht starker char zu beginn is... Ein 'neuling' würde vermutlich eine andere wahl treffen.
Irgendswo muss halt auch noch eine herausforderung liegen... Wenn nich direkt, dann eben über die fehlende praxis im umgang mit neuen items.
[/Edit]
« Last Edit: November 19, 2006, 11:24:22 am by Zen[PdH] »
It's just one of those days
Where you don't wanna wake up
Everything is f****d, everybody sucks.
You don't really know why
But you wanna justify rippin' someone's head off
No human contact
And if you interact your life is on contract
Your best bet is to stay away mo****f****r!
It's just one of those days!

 

Related Topics

  Subject / Started by Replies Last post
Bugs in 7.55

Started by ChaosEmpire « 1 2 ... 6 7 » German Support

101 Replies
20263 Views
Last post July 03, 2005, 02:46:24 pm
by Circle
Bugs in 7.60

Started by XiaN « 1 2 ... 5 6 » German Support

85 Replies
14691 Views
Last post October 19, 2005, 03:56:53 pm
by delay
5 Replies
1967 Views
Last post October 15, 2006, 08:28:13 pm
by Circle
2 Replies
1783 Views
Last post May 02, 2007, 06:53:15 pm
by Griez
20 Replies
4878 Views
Last post July 04, 2007, 10:43:56 pm
by SilverDragon