Catch me if you can

Poll

How do you feel about displaying your name?

Show complete realname
7 (12.1%)
Display only NickName
26 (44.8%)
Display mix of Nickname and Firstname
25 (43.1%)

Total Members Voted: 50

AuthorTopic: How do you feel about displaying your name?  (Read 19213 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ChaosEmpireTopic starter

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
How do you feel about displaying your name?
« on: May 07, 2006, 12:40:39 am »
Hi

cause of developing a central login script, we need to synchronize some data, which is common in more than one module in all databases.

So like your NickName, or eMail/Password, Birthday, and so on

One of those redundant database collected infos is First/Last name
The issue with replicating this is, that forum automatically displays the realname, there is no switch to change forum settings to display the nickname :(

So the question is, do you need a function, which allows you after first synchronize to change the name back into the nickname(this overwrites the first/last name, but we wont back synchronizue it..)

It is little bit confusing, but I think it is a good idea to display the realname (and add the nickname to your custom title)

I believe it helps to get a little bit more familiar/real here, on real life events you also wont talk to each other with nicknames...

So let me know, what you think

Btw, data in forum/userlist and so on, is only available to registered people, so no auto-adding into google and so on

For a really FIRST look into alpha login script (it only syncs your data currently, so your birthday in forum and people should get in snyc for example) see http://chaosempire.info/login

Joe


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012

Offline webwalker

  • Owner of the post with highest quality
  • Active Member
  • *
  • Posts: 1.341
  • my Votes: +37/-8
  • Gender: Male
  • The Rune after "Jah" should be "WOHL!" yes?
    • Poke This Member
    • My Inhabitant Post.
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #1 on: May 07, 2006, 03:54:52 am »
I'd like to see "Brian Brunner/Webwalker" but is that possible?

Offline WidowMaker

  • Active Member
  • *
  • Posts: 73
  • my Votes: +2/-1
  • Gender: Female
  • Enter your Realm here
    • Poke This Member
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #2 on: May 07, 2006, 06:32:55 am »
Does this just apply to forum or will it display real names on realm as well
? I prefer it display acct names since that is what we reconize each other with most people i play with I reconize by acct. names.....people i play with alot I know there first name...and call them by name..but there is way to many peeps that play to try to remember everyones first name;) plus I dont really like alot of my personal info like my email and birthday displayed,once they have your full name and birthday and how old you are they can get year ....now they have my full name birthday and year  and   country of  residence ,,1 google search they have my address..that leaves alot of room for hackers to have way to much info and could leave us open to email  viruses and idenity theft....I could be wrong but thats my opinion;)I would not mind if my first name was displayed since most peeps I play with already know it but i would not want my full name to show,,, as you said yourself  when server was hacked the more they know about you the more they try to hack you, the more info you give them the easier it is to get you,,,,  Deb
« Last Edit: May 07, 2006, 06:58:07 am by WidowMaker »

Fingerpicker

  • Guest
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #3 on: May 07, 2006, 07:26:04 am »
Same Opinion here like Widowmaker.
Shure, it is easy to find the name of a websiteowner.
But showing a full name with e mail adress, birthday etc. makes it easy for hackers, this is one of the first basic expieriences since we surf through the net with 28 k modem...
Most of my f list know my first name, and i dont have a problem when first! name will be shown up here.
I didnt think that its nessesary to explain this to poeple who have a lot of knowledge about the risks in an anonyme internet.

Kano

  • Guest
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #4 on: May 07, 2006, 08:24:03 am »
Yes, for increased security, I'd propose to NOT show the last name. It's nice that only registered people get to see my name, but any hacker could register here and make use of that.

Alternatively, you can tell everyone to change their first and last names (on their info) to their nicknames. That way, their nicknames will be displayed.

Offline deegulp

  • Active Member
  • *
  • Posts: 350
  • my Votes: +9/-1
  • Gender: Male
    • Poke This Member
    • http://hometown.aol.de/Gorgonzola%201a/maifeier+071.jpg
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #5 on: May 07, 2006, 10:00:29 am »
für den fall das das wichtig sein sollte: wie währe es mal mit ner übersetzung für die restlichen 70%
teamplay ist eine grundeinstellung zum leben,seid freundlich,seid hilfsbereit und bedenket alles was man tut fällt auf einen zurück,im guten wie im bösen

Fingerpicker

  • Guest
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #6 on: May 07, 2006, 10:02:54 am »
Und etwas so eklatant wichtiges wie das veröffentlichen der Realen namen= sensible daten!!!!!!!!!!!!!!!! inclusive des votings in englisch zu verfassen finde ich schlicht komplett daneben.

Kanos Vorschlag erscheint mir dabei noch ganz passabel.
« Last Edit: May 07, 2006, 10:52:02 am by Fingerpicker »

Offline ChaosEmpireTopic starter

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #7 on: May 07, 2006, 11:10:28 am »
Suchmaschinen die solche Daten scannen, kommen doch gar nicht an die Daten...
Userliste UND Forum sind komplett nur für eingeloggte User sichtbar, somit kann ich Eure sicher berechtigten Sorgen, nicht so ganz nachvollziehen

Den Einwand von WidowMaker habe ich verstanden, deswegen fragte ich ja auch, ob es im Forum sinnig ist, den Namen selbst erneut überschreiben zu können
Meine Anregung dazu ist, den NickName in das CustomTitle Feld einzutragen

Das gleiche Problem mit dem DisplayNamen hatten wir vor einigen Monaten, der Haken des Forum ist, das man einfach nicht zwischen beiden umschalten kann

Wenn jemand Lust hat, die Foren Date anzupassen...jede Hilfe ist willkommen
Postet at: May 07, 2006, 11:09:28 am
Bevor ich es vergesse, alle Nicks die online sind, sieht man unter jeder Webseite, einfach drauf klicken, und man weiss wer, wer ist


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012

Fingerpicker

  • Guest
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #8 on: May 07, 2006, 11:21:05 am »
Was hindert einen Hacker sich hier einzuloggen?
Mein Nachname steht nicht im Poeple Eintrag.
« Last Edit: May 07, 2006, 11:27:20 am by Fingerpicker »

Offline ChaosEmpireTopic starter

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #9 on: May 07, 2006, 11:26:24 am »
der aufwand...
Hacker greifen nur Daten ab, die sie einfach bekommen können

Und wenn, werden Sie sicher nicht ein Forum durchsuchen, sondern die ForenDatenbank angreifen

der gleiche aufwand haelt eine riesen masse spam vom mailserver ab, weil die bösen user, sich mehr als einmal melden müssen

Von daher ist allenfalls ein Missbrauch innerhalb der Community möglich

Desweiteren muss ich als Privatperson mich auch irgendwie schützen, denn wenn hier jemand Mist baut, muss ich den Kopf dafür hinhalten, allein aus dem Grund müsste ich eigentlich eine Anmeldung nur nach Persoalausweiskopie machen...

Wenn hier also jemand wirklich Risiko trägt, bin ich dies ...ausserdem geht die Frage darum, ob Ihr Euren RealNamen anschliessend im Forum wieder überschjreiben können wollt


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012

Fingerpicker

  • Guest
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #10 on: May 07, 2006, 11:31:20 am »
Du willst doch jetzt nicht ernsthaft ne Grundsatzdebatte von vorne beginnen über die Risiken persönlicher daten im internet, die ist längst abgeschlossen.
Ich bin sicher du weisst es selbst besser.
Dafür muss es eine andere Lösung geben.
Zumindest der Nachname muss hidden bleiben, so wie das in tausenden von anderen Foren auch der Fall ist....

Offline T1001

  • Active Member
  • *
  • Posts: 716
  • my Votes: +17/-10
  • Gender: Male
  • CCC
    • Poke This Member
    • Mein Steckbrief
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #11 on: May 07, 2006, 12:03:32 pm »
seh ich auch so. der vorname ist ok, meine flist z.b. weiß den eh. den nachnamen möchte ich auch nicht angeben.

ob ich den nachher wieder überschreiben will? hmmm ich will ihn eigentkich von vornerherein gar nicht eingeben müssen, dann muss ich auch nichts überschreiben.

in english:

first name yes, last name no :P
THE KLIQ IS BACK!!!!





I´ve got only two words for ya: SUCK IT!

Offline ChaosEmpireTopic starter

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #12 on: May 07, 2006, 12:06:22 pm »
ich check mit scoobyD ob wir den usernamen ins displaynamens feld im forum kopieren...
vor nachname wird in jedem fall pflicht für die user datenbank, ob sichtbar oder nicht
da auch ich mich absichern muss


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012

vonni

  • Guest
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #13 on: May 07, 2006, 12:23:26 pm »
Hi zusammen,
ich persönlich hätte keinen Stress mit meinem Real-Namen, da der eh zu Hauf im Internet kursiert. Allerdings bin ich eher unter meinem Nick "Vonni" bekannt...  :angel_not:

Allerdings weiß ich auch, daß es viele gibt, die bzgl. Ihres Namens extrem empfindlich sind und sich möglichst anonym im Internet bewegen wollen.

Ich würde daher vorschlagen, entweder nur den Vornamen zu veröffentlichen oder aber den Usern das Wahlrecht für die Anzeige zu lassen.

Offline ChaosEmpireTopic starter

  • 1st CE Player
  • Active Member
  • *
  • Posts: 20.525
  • my Votes: +517/-120
  • Gender: Male
  • Ich bin hier auf der Arbeit, nicht auf der Flucht
    • Poke This Member
    • My inhabitant post
  • BattleTag: ChaosEmpire#2215
  • CE-Net Account: ChaosEnergy[CE]
Re: How do you feel about displaying your name?
« Reply #14 on: May 07, 2006, 12:51:20 pm »
wir muessen fuer das zentral login eine basis schaffen, dazu muessen die daten synchron werden..leider hat das forum die macke, dies nicht zuzulassen, aber ich kann eine nachtraegliche manuelle aenderung ermoegloichjen..der haken an der sache ist halt, das wir dann das forum nicht mehr checken koennen ob jemand seinen acc verpfuscht hat, und dadurch doppelacc entstehjen..
ich hab gestern rund 40 doppel user entflechtet..das war ne sau arbeit. und ich hoffe die jeweils richtigen aktuellen email adressen zu den korrekten posts usw zusammengeführt zu hjaben

das ist halt da sprtoblem, wenn man nicht mit einer sondern 4 datenbanken arbeitet..uznd genau das problem muss aufhoeren, zumal ich auch eine zentrale möglichkeit benötige user, die sich nicht benehmen zu bannen

es kann nicht sien das sich duper im forum zwangsverabschieden, aber in joomla lustig neue acc machen koennen...und damit dann auf den realm kioennen...
Postet at: May 07, 2006, 12:50:16 pm
achso..das mit nur vornamen würde gehen, häte dann aber dne haken, das zehn mal thomas nicht 10mal der gleiche ist...
sprich es wird schwer zu wissen, wer postet...seh ich als problem zumindest


CEmail: chaosenergy(a)chaosempire.eu
Chaos Empire® is a registered Trademark of Hans-Jürgen Ohler ©2003-2012